dilluns, 21 d’abril del 2014

Galetes de Pasqua i Aniversari!!

Feliç Pasqua a tothoooomm!!!!! Aquest any m'he atrevit a fer galetes, tot un repte!!!! :) I la veritat és que han sortit delicioses!!! Com que el diumenge va ser l'aniversari de la meva sogra i la seva bessona i, aprofitant que coincidia aquest any amb Setmana Santa, doncs vaig fer galetes en forma de conillets, ous de Pasqua i pastissos d'aniversari!! Ah! I al Lluís li va fer gràcia que en fés també en forma de puzzle, jejeje.. Una mica de tot!!!

Per a quí vulgui fer-les aquesta n'és la recepta (surten unes 35-40 galetes en total):

250 gr. de mantega sense sal a temperatura ambient
250 gr. de sucre glass colat
1 ou talla L a temperatura ambient (si no en teniu de grossos podeu fer servir 1 ou sencer + el rovell d'un altre ou)
650 gr. de farina colada
1 rajolí de llet per a lligar la massa (unes 3 cullerades soperes)
Aroma al gust (jo hi vaig posar 1 culleradeta d'essència de vainilla)
1/2 culleradeta de sal

També necessitareu motllos de formes diferents per a tallar les galetes i fondant per a decorar-les un cop fetes.

El procediment és senzill però s'ha de tenir paciència si no teniu robot de cuina (com en el meu cas) perquè haureu d'incorporar la farina fent-ho a mà. En un bol heu de batre la mantega amb el sucre fins que es fusionin ambdós -això ho podeu fer amb una batedora-, llavors hi afegiu l'aroma que hagueu triat i l'ou lleugerament batut; ho heu de barrejar bé. A continuació heu d'anar afegint la farina poquet a poquet (aquí ja ho heu de fer a mà, la batedora ja no val) i anar-la integrant a la massa. Veureu que a poc a poc se us anirà formant una massa compacta que s'anirà desenganxant del bol, i pot ser que quedi espessa i es trenqui; arribats a aquest punt hi tirarem un rajolí de llet per a lligar-ho tot una mica. Quan ja tenim una bola grossa l'anirem amassant una estona i després la partirem en quatre trossos. Cadascún dels trossos els aplanarem i els posarem a la nevera dins de paper de forn. Han de reposar a la nevera unes 3 hores (jo ho vaig deixar per a l'endemà). Passat aquest temps ja les podrem tallar amb els motllos que tinguem i fornejar.
Aquí veieu les meves recent fornejades (la cuina feia una oloretaaaaaa..........).


 Un cop ja les tenim i les hem deixat refredar una bona estona ja podem passar a decorar-les. Aquí teniu el taller de fondant que em vaig muntar, jajaja.


Aquestes són algunes galetes acabades de decorar!! :)


I a punt per devorar-les totess!!!! Nyam, nyaaammm!!!!





61 anys que ha fet la meva sogra ;)

Us atreviu a fer-ne?? Porten molta feina però el resultat és boníiiiissssiiimmmm!!!!!

 

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada